Taze Taze Biten Kitaplarım:)

Evet Artık Daha Çok Okuyorum...

Uzun süredir kitap okuma hızım düşmüştü. Eskiden haftada 2-3 kitap bitiren ben nedense son 6 aydır daha çok dizi ve filmlerle görsel açığımı kapatıyordum sanırım. Ya da ben bu şekilde bahanelere sığınıyordum, bilmiyorum...

Son 10 günde harika 3 kitap bitirdim ve hemen sizlerle de paylaşmak istedim.

                                       İlk kitap; Doğan Cüceloğlu - Bir Kadın Bir Ses

Bir Kadın Bir Ses

Bir Kadın Bir Ses kitabını okurken çok üzüldüm. Zaman zaman ağladım. Zaman zaman durdum, düşündüm. Bir kadın olarak kendimden bir çok şey buldum bu kitapta. 190 sayfalık kitaba bir ömrü sığdıran Doğan Cüceloğlu, bu kitabında Adana'da yaşayan bir kadın olan Saniye Çelik'in hayatını soru cevap şeklinde karşılıklı sohbet ile işlemiş. Onun bir kadın, bir birey olarak varolma savaşını dinlemiş, bunu da çarpıcı bir şekilde kitaba yansıtmış. 
Saniye Çelik çocukluğundan beri hayatı ve yaşadıkları ile ilgili şiirler yazıyormuş. Beni bu şiirlerinden en çok etkileyen Türkiyeli Kadın oldu. Kitaptan Türkiyeli Kadın şiirinin fotoğrafını sizlerinde okuması için çektim. Bu şiir ayrıca Doğan Cüceloğlu'nun bu kitabı yazması için vesile olan şiirdir. Hikayesi ise kitapta anlatılmaktadır. Bu güzel kitabı okumadıysanız mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. Sevgili Doğan Cüceloğlu'na bu güzel kitabı için çooook teşekkürler. 

Bir Kadın Bir Ses
Resim yazısı ekle

İkinci Kitap; Paulo Coelho - Aldatmak

Paulo Coelho Aldatmak

Paulo Coelho'nun Aldatmak kitabını Bir Kadın Bir Ses kitabını bitirir bitirmez okumaya başladım. Üst üste kadın yaşamı ve duyguları ile ilgili iki kitap okumam tamamen tesadüf oldu ama güzel oldu. Paulo Coelho'nun Simyacı gibi kitaplarına istinaden bu kitap biraz daha
farklı bir tarzda yazılmış. Kitabın arkasında da şöyle yazmışlar; " Paulo Coelho Aldatmak'ta diğer kitaplarından farklı olarak kışkırtıcı, tene dokunan ve tutku dolu bir hikayeyle çıkıyor okurun karşısına..." Bu kitabı okurken bir kadın olarak hem kitabın baş kahramanı Linda'nın yaşamını irdeliyor, bir taraftan da kendi yaşamanıza göz gezdiriyorsunuz. Gerçekten kitaba bayıldım. Bu kitabı okurken acaba Paulo Coelho'da Gri'nin Elli Tonu serisi ile başlayan cinsellik ağırlıklı kitap furyasından mı etkilendi diye düşünmedim desem yalan olur. Ancak Aldatmak  hem iç dünyamıza iniyor hemde gerçekten tam anlamıyla tene dokunuyor. Yani kitapta felsefe anlamında Linda'nın kendini, duygularını, yaşamını, geleceğini, evliliğini ve bugününü irdelemesi harika bir dille aktarılmış. Bu yüzden haksızlık yapmamak en doğrusu. Mutlaka okuma listenize alın derim..

Üçüncü Kitap; Zülfü Livaneli - Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm

Zülfü Livaneli Kitap

Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm Kitabı Zülfü Livaneli'nin şimdiye kadar okuduğum (3 kitabını okumuştum) kitaplarından çok farklı yazılmış bir kitap. Aslında daha önce hiç böyle tarzda bir kitap okumamıştım. 
Kitabın kahramanı Sami 12 Mart Darbesi dönemi Türkiye'sinden kaçarak Stockholm'e gelen bir mülteci. Önce yazar Sami'nin anlattığı hali ile hikaye başlıyor. Daha Sonra Sami dayanamıyor ve yazarın yazdıklarına müdahale edip, yazara anlatmadığı kısımları,olayları da ekleyerek hikayeyi daha doğru şekilde aktarıyor. Bunu yaparken de arada sırada Sami'nin anlattığı ve yazarın hikayeleştirdiği yaşam öyküsünü yazma biçimini,kurgusunu eleştiriyor. Hikayenin konusunun başlangıç noktasını anlattım ama asıl olay döngüsüne değinmek istemiyorum ki kitabın sihri kaçmasın. Ve kitap Zülfü Livaneli'nin diğer kitaplarında da olduğu gibi beklenmedik bir sonla bitiyor. Bu kitabı da iyi ki okumuşum ve buradan da büyük usta Zülfü Livaneli'ne bu kadar güzel yazdığı, insanın yüreğine dokunduğu ve her seferinde iyi ki alıp okudum dedirten romanlar yazdığı için sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. İyi ki Türk edebiyatı onun gibi bir yazara, onun gibi bir sanatçıya ve onun gibi bir adam gibi adama sahip.. 
Son söz olarak bu kitapta kesinlikle kitaplığınızda bulunmalı ve okumalısınız diyorum. Ayrıca Zülfü Livaneli bu harika kitapla 2001 Yunus Nadi Roman Ödülünü almış bulunmaktadır. Belki bu da kitabın ne kadar harika olduğu ile ilgili size bir ipucu daha verebilir.

Okuduğum kitaplarımın toplu haldeki görüntüsü;


öneri roman


Evet en üstte gördüğünüz sıradaki kitabım; Haruki Murakami'nin Renksiz Tsukuru Tasaki'nin Hac Yılları. Büyük bir merakla kitabıma başlamayı bekliyorum. Yarın cumartesi ve oğlumla geçireceğim yoğun bir tempo ve güzel bir gün beni bekliyor. Dolayısıyla yarın başlayabilirmiyim emin değilim. Ama bittiğinde mutlaka kitapla ilgili düşüncelerimi paylaşacağım sizlerle.

Şimdilik hoşça ve sevgi ile kalın.


1 yorum:

  1. Merhaba. Blogunuza konuk oldum. Daha cok yazmalisiniz bence. Severek okudum yazinizi. Bu arada ilgilenirseniz ben de bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...