Oğlum'a Mektup

Canım Dostum Haticem'in eşinin oğluna yazdığı mektubu okuduğumda kolaylıkla ağlayamayan benim bile gözlerimden bir kaç damla yaş süzüldü ve gerçekten içim sızladı.Belki kopya gibi olacak ama benim duygularım ve düşüncelerimi o kadar iyi ifade etmiş ki ileride oğluma bende bu mektubun bir kaç yerini kendime göre düzenleyerek vermeyi düşünüyorum. İzin almadım ama bana kızacaklarını düşünmediğimden bu harika yazıyı sizlerle de paylaşmak istedim;


Oğlum ;

Biz sana bir sürü şeyi nasıl yapacağını gösterdik. İyi  yemek yemeyi, iyi giyinmeyi yaşamı göğüslemeyi, en önemlisi dürüst ve paylaşımcı olmayı.

Zorbaların, kötülerin görünüşte galip olduğunu; iyilerin, dürüstlerin her zaman kazandığını bil oğlum.

Annende bende elimizden geldiğince senin için en iyisi için çok çalışıyoruz. Senden sadece  derslerinde, okulunda ve sosyal konularda  başarılı olmanı bekliyoruz.

Seni çok seviyoruz,  dedelerin, anneanne ve babaannen, halan, teyzelerin, dayıların ve kuzenlerin herkes seni çok seviyor.

Kitapların mucizelerini öğrenmeni, çok kitap okumanı, İngilizce şarkı söylemeni çok çook istiyoruz. Yeşil kartlarının artmasını da çok istiyoruz.

Okulda ve hayatta  hata yapabilirsin ama hata yapmanın  hile yapmaktan çok daha onurlu olduğunu bilmeni istiyoruz.

İleride meslek seçiminde alacağın karara annende bende saygılıyız ama bize sorarsan  çok paramı  getireyim yada  doğuda bir köyde öğretmen mi olayım bir vali mi olayım mı  diye sorarsan  doğuda bir öğretmen ya da vali  olman bizi daha çok mutlu eder oğlum.
  
Babamın bana çocukken  öğrettiği ezberlediğim bu şiiri bende sana hediye ediyorum sende oğluna ya da kızına  hediye edersin artık

Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun, öyle garip...
Nerede olursan ol,
İçeride, dışarıda, derste, sırada,
Yürü üstüne, üstüne,
Tükür yüzüne celladın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının...
Dayan kitap ile
Dayan iş ile.
Tırnak ile, diş ile,
Umut ile, sevda ile, düş ile
Dayan rüsva rezil etme beni


Oğlum sen  varsın gelecekte,
Vazgeçilmez cihan parçası.
Kaç bin yıllık hasretimin koncası,
Gözlerinden,
Gözlerinden öperim,
Bir umudum sende,
Anlıyor mu sun ?   

Birde çok darda kalırsan  ÜZÜLME! Derdin ne olursa olsun, bi seccade ser odanın bi köşesine, otur ve ağla, dilersen hiç konuşma.. Allah seni ve dertlerini senden daha iyi biliyor unutma...!!!  

Biz yaşlandığımızda (ki yaşlı olacağız), Sabırlı ol lütfen ve bizi anlamaya çalış.  Ve yaşlı bacaklarımız yürümemize  izin vermediğinde bize  elini ver. Tıpkı, bizim sana ilk adımlarını atarken verdiğimiz gibi.


Seni çok seven annen ve baban

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...