Kitap Yorumu – Kara Kule Çizgi Roman Serisi, Stephen King

Herkese Merhaba,

Altın Kitaplardan çıkan Stephen King – Kara Kule serisini çıktığını öğrendikten sonra hemen gidip almıştım. Hem bir Stephen King hayranı olarak hem de çizgi romanlara bayılan ben için biçilmiş kaftandı bu seri kitaplar. O dönemde aldığımda hemen okuyup bitirmiştim kitapları. Bayılmıştım resmen. Resimler kurgu vs harikaydı. Aradan uzun zaman geçince ve geçenlerde de D&R’da Altın Kitapların yapmış olduğu 5 tl kampanyasında bu kitapları görünce aklıma geldi ve tekrar okuyayım bari dedim. Yine kısa bir sürede de bitti.

Stephen King’in Kara Kule roman setinden uyarlanarak, Marvel stüdyolarında resimlenip hazırlanan bu çizgi romanları mutlaka okuyun derim. Ben bir türlü fırsat bulup Kara Kule seri romanlarını okuyamadım. Ama kendime söz en kısa zamanda alıp mutlaka okuyacağım hepsini.

Biraz kitabın konusundan bahsetmek gerekirse; Kitap orta dünyada geçmektedir ve Roland Deschain dünya da kalan son silahşördür. Kara Kuleye doğru yolculuğa çıkar ve bu yolculuk öncesi ve esnasındaki olayları anlatır çizgi roman serisi. Orta Dünya ve Kara Kuleyi okuyunca aklınıza Tolkien’in Yüzüklerin Efendisi serisi geldi değil mi? Benzer zamanlar düşünülerek yazılmış ya da belki de o döneme gönderme yapılmış olabilir. Sanırım kitap serisini okumadan bunu bilemeyeceğim. Çizgi romanları resimleyen: Jae Lee, renklendiren: Richard Isanove, Metinleyen: Peter David ve tabi ki Kara Kule serisi ile ilham veren Stephen King.

Her kitabın başında mutlaka o seri kitap ve bu yolculuğa çıkışla ilgili bir mektup var. Her kitabın sonunda da çizimler nasıl yapıldı, hangileri neden seçildi, renklendirme nasıl yapıldı vs örneklemeleri yer almakta.

Görselleri kitapların sırasına göre yükledim.

                                                        1.  Kara Kule - Silahşör'ün Doğuşu

Silahşörün doğuşu

2. Kara Kule - Eve Giden Yol

Eve Giden Yol

3. Kara Kule - İhanet

İhanet

4. Kara Kule - Gilead'ın Düşüşü

Gilead'ın Düşüşü

5. Kara Kule - Jericho Tepesi Savaşı
6. Kara Kule - Silahşör Yolculuk Başlıyor

jericho tepesi savaşı

Bir de benzer ancak bağımsız bir çizgi roman var;

Mahşer - Kaptan Trips

mahşer kaptan trips

Mutlu, huzurlu, sağlıklı günler sizinle olsun....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...