33. İstanbul Tüyap Kitap Fuarı Ziyaretim


Herkese Merhaba,

33. İstanbul Kitap Fuarı geçtiğimiz cumartesi kapılarını ziyaretçilerine açtı biliyorsunuz. Sabırsızlıkla fuarı bekliyordum. Gitme planları, eksik kitap listemi de yapıp hazırlıklara başladım çok önceden.
Hafta sonu kalabalık olur fikri ile çok gitmek istemesem de pazar günü evde eşimle oğlum eğlenirken bende bir gidip geleyim bari dedim:)) Herkes halinden memnun olunca hemen çıktım evden.

Gittim gitmesine ama biraz hayal kırıklığı oldu benim için.

İlki tahmin ettiğim gibi inanılmaz kalabalıktı. Yayın evlerinin stantlarının önünde bile  kitaplara bakmak için kuyruk vardı. Hadi baktınız ve aldınız diyelim. Ödeme için ayrı kuyruk. Kitap aşığı insan kitap için her şeye katlanır mantığı ile sessiz sakin her yerde sıramın gelmesini sabırla bekledim.

Ama benim için ikinci ve asıl olan hayal kırıklığı ise kitaplarda yapılan indirim oranlarının komik olmasıydı. %10 bilemediniz 3-5 kitapçı %20 yapmış. Bir yayın evinde de %30 gördüm. Ama oradan da alacağım kitap olmadığından işime yaramadı.

Gitmeden önce almak istediğim kitapların listesini yapıp yanlarına da Kitap Yurdu, D&R , Hepsiburada ve İdefix gibi kitap aldığım internet sitelerinden de ortalama fiyatlarını yazmıştım. Baktım ki kitap fiyatları yazdığım fiyatlardan çok yukarıda, bu benim için çok büyük hayal kırıklığı oldu gerçekten.

Bence kitap fuarına özel en azından fuar süresince en dip fiyatları vermeleri gerekirdi. Ben bu kadar fark olunca( 20 tl'lik bir kitapta ortalama 3-4 lira daha pahalıydı fuardaki kitaplar) kendime sadece Doğan Kitab'ın 5tl ve 10 tl'lik  kampanyalı kitaplarından 3-4 kitap alabildim.

Ama çocuk kitapları ilginç şekilde daha uygundu. Bu sebeple bende oğlum için 10' a yakın kitap aldım. Eve geldiğimde kitapları gördüğünde o kadar mutlu oldu ki anlatamam.

Her sene olduğu gibi eğer ömrüm yeterse diğer senelerde de kitap fuarına gideceğim. Orada binlerce kitabın arasında olmak, çeşitli yazarlarla ve güzel insanlarla tanışıp sohbet etmek çok güzel. Kitap alamasam da o atmosferde bulunmak harika gerçekten. Seneye oğlum 5 yaşında olacağından onu da götürmek istiyorum. Ama hafta sonu götürüpde o kalabalığa sokmam büyük ihtimalle. Hafta içi daha sakin olur tahminimce ve 1 gün okulundan izin alıp gidebiliriz birlikte.

Benim bu seneki kitap fuarı ile ilgili izlenimlerim bunlar. Kitap alamayıp gelmemin acısı hala yüreğimde:(  Umarım yayıncılar yazımı okurlar ve seneye fiyatları daha aşağı çekerler. Listelerimin hepsi kitapyurdu.com'a aktarılmış durumda. Önce aldığım ve henüz okumadığım kitapları okuyup, tabi yeni çıkanları sürekli takip edip ve listeme ekleyip, yavaş yavaş diğer kitapları almak istiyorum.

Eğer hala gitmediyseniz Fuar 16 Kasım pazara kadar açık. İstanbul'da oturuyor ve gitmek istiyorsanız mutlaka bir uğrayın derim. Kim bilir belki yayın evleri fuarın bitmesine yakın indirim oranlarını arttırabilir ya da promosyonlar yapabilirler.

Sevgi ve sağlık ile kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...